Situatie op Schiphol

Situatie op Schiphol

Op 15 juni is bekend gemaakt dat Schiphol in juli en augustus het aantal passagiers gaat beperken dat dagelijks van de luchthaven gebruik maakt. Deze maatregel is volgens de luchthaven noodzakelijk vanwege personeelstekorten bij incheck/ bagagedrop-off en de security. Bij veel reizigers brengt dit enige ongerustheid teweeg en dat kunnen we ons goed voorstellen.

Op dit moment weten wij niet of de aangekondigde maatregelen eventuele gevolgen gaan hebben voor onze reizen en zo ja voor welke reizen en vertrekdata. We verwachten dat daar op korte termijn duidelijkheid over komt. Vooralsnog kun je er vanuit gaan dat je reis conform programma en geboekte data uitgevoerd gaat worden. Mochten er iets wijzigen dan nemen wij natuurlijk direct contact met je op. Het heeft dan ook geen zin om ons hier op dit moment over te bellen of te mailen.

Uiteraard kun je erop vertrouwen dat in geval van een vluchtwijziging of -annulering wij onze uiterste best zullen doen een zo goed mogelijk alternatief te boeken indien beschikbaar en de gevolgen voor de reis te minimaliseren. Vooralsnog geldt: geen bericht is goed bericht.


Wachttijden op Schiphol

Zowel bij de incheck/ bagagedrop-off, de security, als bij de paspoortcontrole kunnen de rijen langer zijn dan normaal. Daarom adviseren we het volgende:

  • Probeer, indien mogelijk, online in te checken
  • Zorg dat je 4 uur voor vertrek op Schiphol bent voor een vlucht buiten Europa en 3 uur voor een vlucht binnen Europa
  • Vertrek tijdig vanaf huis; zowel met de auto als met het openbaar vervoer kan er ook sprake zijn van vertraging onderweg
  • Installeer de Schiphol-app op je telefoon en voer daar je vlucht(en) in. In deze app is onder meer zien wat de actuele wachttijden zijn bij de verschillende balies, vanaf welke gate de vlucht vertrekt, word je op de hoogte gehouden van eventuele gate-wijzigingen en boarding/ instaptijden.
  • Hou zelf de actuele berichtgeving over Schiphol in de gaten. Kijk op deze pagina voor actuele informatie over de drukte op Schiphol; https://www.schiphol.nl/nl/mijn-reisdag/vandaag
  • De reiziger is uiteraard ten allen tijde zelf verantwoordelijk voor het halen van de vlucht


Ga je binnenkort op reis, dan wenst het hele Djoserteam je een goede reis en fijne vakantie!

Terug naar boven